- Boohoo is een fast fashion winkelier gericht op tieners gevestigd in het Verenigd Koninkrijk.
- Het bedrijf heeft steeds meer te maken met concurrentie door de opkomst van Shein.
- Het bedrijf staat genoteerd aan de Alternative Investment Market (AIM) sub-markt van de London Stock Exchange.
De Britse fast fashion winkelier Boohoo heeft een daling van 19% in de verkoop in het Verenigd Koninkrijk gemeld over de zes maanden tot augustus 2023.
Ook de groepsomzet van het bedrijf was niet beter af, aangezien de omzet van het bedrijf over zes maanden met 17% daalde ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De online winkelier zag nog wel stijgende verkopen tijdens de pandemie, toen fysieke winkels gedwongen werden om vele maanden te sluiten.
Shein, de ultra-fast fashion winkelier uit China, biedt goedkope kleding online aan en maakt ook veel gebruik van sociale media om hun kleding te promoten. Dit kan een remmende factor zijn voor de verkoopprognose voor Boohoo, evenals voor tweedehands kledingsites zoals Depop.
Nu de kosten van levensonderhoud sterk toenemen, kijkt de groep naar de Verenigde Staten voor groeipotentieel na de opening van een Amerikaans distributiecentrum dat de bezorging aan huis zal inkorten van meer dan 10 dagen tot ongeveer 3 dagen.