- België lanceert een nieuwe Bierwereld in Brussel
- De Bierwereld opent op zaterdag in het neoclassicistische gebouw.
- Bezoekers zullen kennismaken met de Belgische identiteit genaamd “Belgitude”
België werkt aan de promotie van zijn eeuwenlange productie en fabricage van bier, met 430 brouwerijen en een nieuw opgericht bezoekerscentrum in de hoofdstad van het land, dat is Brussel, dat de geschiedenis van de Belgische productie vertelt en het unieke karakter van het bier en de biercultuur van het land wil onthullen.
Belgian Beer World opent op zaterdag in het neoclassicistische voormalige Brusselse Beursgebouw, dat is gerenoveerd voor 90 miljoen euro ($96,25 miljoen).
Bezoekers zullen meer te weten komen over “Belgitude” – de Belgische identiteit – en wat Belgisch bier onderscheidt van de rest, zoals de vier verschillende methoden van fermentatie en de cultuur van elk bier met zijn eigen merkglas.
België kan trots zijn op 1.600 verschillende bieren en zijn biercultuur heeft in 2016 een plaats gekregen op de UNESCO-werelderfgoedlijst van tradities die het waard zijn om behouden te worden.
Het pas opgerichte centrum toont de productie in de Middeleeuwen, toen bier een veilig alternatief was voor vervuild water en hop werd geïntroduceerd als conserveermiddel, tot aan de moderne tijd. De rondleiding eindigt met een biertje, voorgesteld door een virtuele barman, op het dakterras van het gebouw.