TikTok is facing regulatory headwinds in Indonesia.
  • Indonesië heeft in september een wet aangenomen die e-commerce transacties op sociale media verbiedt.
  • TikTok heeft meer dan 125 miljoen gebruikers in Indonesië.
  • De nieuwe wet stelt een minimumprijs van $100 in voor bepaalde buitenlandse goederen die online worden gekocht.

TikTok trekt zich vanaf 4 oktober terug uit de online winkelruimte van Indonesië, zo meldt het bedrijf.

Deze stap volgt op regelgeving die e-commerce transacties op sociale media apps verbood door de Indonesische regering. Dit werd verklaard als een manier om lokale fysieke en online retailers te beschermen.

TikTok Shop had een van zijn hoogste aantallen gebruikers in Indonesië, met meer dan 2 miljoen verkopers die het platform gebruikten, aldus het bedrijf.

De app, eigendom van Bytedance, had aangegeven zich aan de nieuwe regels te zullen houden toen de oorspronkelijke voorschriften werden aangekondigd. “Onze prioriteit is om te voldoen aan lokale wetten en voorschriften”, zei TikTok in een verklaring.

Tokopedia, Shopee en Lazada zijn enkele van de grootste spelers op de e-commerce markt in Indonesië en verloren gestaag marktaandeel aan de sociale mediagigant.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You May Also Like

Elon Musk’s X desinformatie rapporteerfunctie 

De tool die sinds 2021 beschikbaar was in de VS, Australië en…

Informatieopvraagcapaciteiten van AI-model onderzocht in OpenAI-studie

In een recente studie uitgevoerd door OpenAI, de organisatie achter ChatGPT, hebben…

Investeringsmogelijkheden in groene energieprojecten

Investeren in groene energieprojecten biedt niet alleen kansen voor duurzame ontwikkeling, maar…

Het benadrukken van de inzet van Nederland op het gebied van duurzaamheid en hernieuwbare energie

Nederland staat voorop als het gaat om toewijding aan duurzaamheid en hernieuwbare…