AI marketing

B2B-marketeers omarmen de mogelijkheden van AI, zo blijkt uit een wereldwijd onderzoek onder meer dan 1.500 marketingprofessionals. Bijna driekwart (73%) van de marketingprofessionals heeft vertrouwen in het gebruik van AI op de werkvloer. En zo’n 65% van de marketeers wereldwijd geeft aan dat hun werkgever formele richtlijnen of trainingsplannen heeft opgesteld voor het integreren van AI in het dagelijkse werk.

Generatieve AI biedt marketeers nieuwe mogelijkheden en helpt hen efficiënter te werken. 42% denkt namelijk dat AI hen productiever maakt en 45% zegt dat het hen helpt om hun werk, zoals copywriting of het maken van presentaties te verbeteren, zodat zij meer tijd kunnen besteden aan het betrekken van klanten bij hun werkzaamheden en aan creatieve bezigheden. Marketeers gaan AI vooral gebruiken voor het samenvatten van lange artikelen en video’s (77%), het maken van eerste concepten van geschreven content en presentaties (74%) en het helpen bij het oplossen van problemen (75%).

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You May Also Like

Informatieopvraagcapaciteiten van AI-model onderzocht in OpenAI-studie

In een recente studie uitgevoerd door OpenAI, de organisatie achter ChatGPT, hebben…

Elon Musk’s X desinformatie rapporteerfunctie 

De tool die sinds 2021 beschikbaar was in de VS, Australië en…

Investeringsmogelijkheden in groene energieprojecten

Investeren in groene energieprojecten biedt niet alleen kansen voor duurzame ontwikkeling, maar…

Het benadrukken van de inzet van Nederland op het gebied van duurzaamheid en hernieuwbare energie

Nederland staat voorop als het gaat om toewijding aan duurzaamheid en hernieuwbare…